søndag den 27. januar 2013

Blåbær muffins med kikærtemel

Hip Hip Hurrraaaa for kikærte mel :)
Endnu engang har jeg prøvet en opskrift med kikærtemel, hvor jeg også har prøvet at skære ned på fedtet.. Jeg har brugt min originale opskrift på Blåbær muffins men lavet en smule om i den.

- Istedet for sukker brugte jeg 3 dl hermasetas søde pulver
- Jeg brugte kun 0.5 dl olie
- Skyr i stedet for creme fraice
- Skar chokoladen ned til 50 gram
- Brugte 200 gram blåbær
- Brugte 200 gram kikærtemel og 100 gram alm. hvedemel

Kagerne blev lidt tungere end dem med ren hvedemel, da de ikke hæver ligeså meget.
Men de var lækre og kan klart anbefales - måske kommer der en halv banan i næste gang, for at holde dem ekstra svampet (også dagen efter) :)




Her er bordet dækket til VM finalen :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar