onsdag den 13. marts 2013

Fødselsdags mini cupcakes

i Lørdags havde min søde Storebror 28 års fødselsdag.. Jeg havde lovet at lave mini cupcakes til alle gæsterne - det blev til 160 stks....
Det var egentlig ikke et uoverskueligt stort stykke arbejde.. Det kedelige var at lave sommerfuglene fredag aften, som jeg skulle bruge til pynt.
Jeg lavede 2 slags muffins som han bestemte. Den ene var Hindbær muffins den anden var banan-karamel muffins. Frostingen blev Italiensk marengs frosting.
Jeg lavede en portion frosting, og det rakte til alle de små cupcakes. Jeg sprøjtede frostingen ud med tyl 1M fra Wilton.

Da det er mini muffins, og jeg kun har en ovn og en plade til formene, tager det lidt tid at bage dem.. for en portion dej fordeles og bages over ca 3 gange.
Det gør at den sidste dej i skålen kommer til at stå forholdsvis længe - og det er ikke godt når der er bagepulver/natron i.. så skal dejen nemlig i oven forholdsvis hurtigt.. ellers kommer der en grim bismag.
Jeg blandede alle mine ingredienser som der står i opskriften, men blandede ikke alt det våde og tørre sammen på en gang. Jeg tog en 3 skål hvor jeg tog halvdelen af det våde og halvdelen af det tørre og rørte sammen først - og fordelte det i formene.. det bliver lidt på slum, men på den måde venter man med at blande bagepulveret med det våde (som er det der aktiverer det) til lige før kagerne skal i ovnen. Når de første kager så kom ud af ovnen, blandende jeg det resternede sammen - og havde på den måde hele tiden "frisk" dej.


De små hindbær muffins.
Den hvide chokolade og frosne hindbær er hakket lidt ekstra, da formene er små


Bordet fyldt med 160 mini muffins


Karamel og banan smag.
Jeg brugte en banan i dejen og skiftede likøren ud med en god rom, da min bror er stor romtilhænger.
Derudover puttede jeg en anelse groft havsalt i dejen, det gav et godt twist.


Glimmer i lange baner.
Jeg pyntede hindbær cupcakesne med glimmer og sommerfugl i samme farve




Banan karamel cupcakesne blev pyntet med diverse røde sukkerhjerter



2 kommentarer:

  1. Sikke mange - kan godt forstå du var lidt træt af sommerfugle sidst på aftene

    SvarSlet
  2. Hold da op en kopkage hær :D
    Hvor blev de fine.

    - Anne

    SvarSlet