mandag den 22. april 2013

Ferie Cupcakes

Jeg er lige kommet hjem efter en skøn ferie i Tyrkiet hvor jeg besøgte min veninde som bor dernede på 8 år. Hun har startet en stor service virksomhed i Alanya - og jeg havde lovet at lave cupcakes til personalet.
Jeg havde forberedt lidt hjemmefra - så det var nemt at gå til.
følg med under de næste billeder


Det blev til 28 cupcakes ialt


Jeg havde blandet alle de tørre ingredienser til 2 gange chokolade cupcakes
og skrevet på et lille klistermærke hvad jeg manglede..
creme fraice/yoghurt, olie, æg og banan er nemt at få fat i - og wupti så har man muffins


Jeg fandt noget lækkert chokolade med pistacie nødder, så det blev til en blanding af mørk og lys chokolade i kagerne


Disse fine forme har jeg fundet i tøjbutikken Lysgaard i Odense.. de er af kraftigt pap og kan derfor bages uden at stå i en stål muffinsform


Her der nybagte muffins


Jeg plejer altid at lave mit eget frosting, men jeg havde brug for en nem løsning da jeg ikke tror de har past. æggehvide i Tyrkiet.
Jeg har før prøvet Dr. Oetker frosting som er nem og hurtig at lave - desværre synes jeg at smagen er meget syntetisk. Denne gang prøvede jeg Wiltons frosting, hvori der bare skal blandes koldt vand og piskes. Jeg købte pakken i Kop og Kande til 40 kr - og der var nok til ca 30 cupcakes.. 
Jeg synes smagen og konsistensen er rigtig god (dog lidt sød) så den vil jeg helt sikkert bruge igen i en snæver vending eller på en rejse :)


Sommerfuglene havde jeg lavet herhjemme i Dk og de blev medbragt i håndbagagen


Her er de færdig pyntet cupcakes


Frostingen blev sprøjtet ud med tyl 1M


1 kommentar:

  1. Uhmm, hvor ser de gode ud. Og sikke smart at blande meget af det hjemmefra. Jeg går ud fra, at de blev modtaget med jubel? Alt andet ville i hvert fld være for dårligt :-)

    SvarSlet