mandag den 11. november 2013

Græskar cupcakes og regnvejr

I weekenden har jeg været på besøg ved min søde kusine - det regnede det meste af weekenden og der var tid til hygge, bagning og ild i pejsen.
Da vi skulle på frokost besøg bagte jeg græskar cupcakes som vi tog med. De smager af efterår og er dejlig svampede.
Jeg pyntede dem med cream cheese frosting, den mindre søde version. jeg blandede 1 tsk kanel i frostingen. 


Et billede af græskaret før det bliver til græskarpure


Dejen er dejlig tyk pga græskarpuren, så den er nem at få i formene


Jeg brugte guld folie forme som jeg har købt i NETTO for nogle måneder siden
Mine kager blev bagt 15 minutter i min kusines ovn :)


Da jeg ikke havde noget pynt, måtte der improviseres.
Jeg smeltede noget chokolade, dyppede en kniv deri hvorefter jeg rystede min hånd over bagepapiret.
papiret med chokoladen kom i fryseren, og så var der pynt efter en halv times tid


Jeg havde ikke mine egne tyller med - og min kusine havde kun få.
Det blev derfor en lidt anderledes pyntning denne gang, med tynde swirvler helt tilfældigt arrangeret.
Jeg brugte tyl 190 fra Wilton.
Normalt bruger man den til at lave så royal iceing blomster med.



Her et billede hvor kagen er skåret i.
De kan holde sig omkring 4 dage. Hvis de er pyntet skal de i køleksabet.
Hvis de ikke er pyntet plejer jeg at opbevarer mine kager i en kagedåse et lidt køligt sted.
Jeg synes at kagerne godt kan blive lidt klisteret på overfladen hvis man opbevarer dem i en frysepose.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar