lørdag den 11. oktober 2014

Chokolade smagnings tur NYC

Før jeg tog til NYC kiggede jeg rundt på nettet over hvad man kunne opleve - og jeg faldt tilfældigt over en "chokolade smagnings tur". Jeg var så heldig at finde den til halv pris på Groupon, men hvis tilbudet ikke findes længere kan turen bestilles hos Great new york tours til 50 dollars.. og efter min menig er turen dette værd - man får mange smagsprøver og ser spændende butikker.. Men Selve turen gives af folk der ved rigtig meget om byen, og på den måde bliver hele turen også til sightseeing med guide. New York tours laver også Cupcake tours hvor man besøger nogle af de samme steder som på chokolade turen.. jeg tog på begge med en uges mellemrum :)



Li lac chocolates har rigtig god chokolade og MEGA gode "chocolate covered pringles". Det er saltstangs kringler dækket med mørk eller lys chokolade.
Udover små chokolader laver de også figurer i chokolade.


Chocolate bar har eftersigende New Yorks bedste varme kakao - jeg var SÅ mæt at jeg ikke kunne smage den.. Men folk sagde den var rigtig god! 


Både chokolade og cupcake turen gik forbi Milk and cookies bakery - og åhhhh gud hvor er de et besøg værd hvis man kan lide gode cookies. Vi købte et par stykker og tog med hjem til hotellet. Jeg ville have købt deres kogebog, men den var udsolgt :( Nu tror jeg den kommer på julegave ønskelisten. 


Her ses en dobbelt chokolade cookie


Hvis man er til macarons skal man helt sikkert besøge Bisousciao - Jeg er ikke så vild med macarons, men de smagte rigtig godt og der var mange smagsvarianter




Xocolatti smagte virkelig godt, små flotte trøfler bar den lille butik fyldt med.. Men de var også dyre :)


Den sidste butik vi besøgte var Vosges chocolate - sikke en oplevelse.
Butikken var rigtig flot indrettet og meget af deres chokolade var lidt specielt. Jeg købte en fin æske med 3 plader chokolade til min bror. Bla en med bacon crunch :) 
Pigerne der arbejde i butikken er rigtig søde, og man kan få lov at smage det meste af chokoladen før man køber. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar