søndag den 28. november 2010

Weekend hygge




I weekenden Havde Jeg dejligt besøg fra Jylland - så det var en god undskyldning til at bage.


Jeg lavede "chokolade muffins" dog med lidt ændringer.
- erstattede mælken med stærk kaffe
- tilføjede 1 moset banan
- tilføjede 3 spsk kokos
- brugte 150 g groft hakket daim istedet for mørk chokolade.
Jeg eksperimenterede lidt med flødebollerne og brugte både mokka- og hindbæraroma i dem.. det blev rigtig godt. Jeg synes selv at hindbærsmagen var for syntestisk, men mine gæster elskede dem.. Jeg vil prøve selv at lave en hindbær sirup næste gang der skal laves flødeboller :)
Denne gang pyntede jeg flødebollerne med en lille flyvende fondant sommerfugl.
Da flødeboller var blevet overtrukket med mørk chokolade, var der en rest chokolade til overs.. Jeg lavede derfor chokolademandler..
Chokolade Mandler.
Rist mandlerne med skal i ovnen til de er gyldne, cirka 10 min.
lad dem køle af og vend dem i chokoladen.
Hæld noget kakaopulver i en plasticpose (Jeg synes det er bedst med nesquik kakao) hæld derefter mandlerne som nu er dækket af chokolade over i posen.. ryst posen og arbejd kakaoen ind i chokoladen.. hæld tilsidst mandlerne ud på et stykke bagepapir og lad dem størkne helt.
'de smager fantastisk :)

3 kommentarer:

  1. Dine chokolade mandler lyder , som noget der skal prøves.
    Hvor meget bruger du ca. af hver ingrediens og skal de chokolade dyppede mandler direkte over i kakaopulveret, eller skal chokolden have lov til at størkne lidt?

    SvarSlet
  2. Hej Anita.
    Undskyld det sene svar - er lige kommet hjem fra weekendtur i Berlin.
    Jeg har ikke nogle mål på hvor meget jeg bruger, da jeg altid laver dem af "rest chokolade" ligesom mange laver cornflakes toppe når man har lavet konfekt :)
    Mandlerne skal bare være dækket af chokolade, og så direkte over i en pose med kakao, hvor de bare skal "suge" det kakao de kan.. og så skal det ud og størkne på et stykke bagepapir :)

    SvarSlet
  3. Super god og inspirende blog du har :-)

    Hvilken udstikker har du lavet sommerfuglene med? - de er super søde ..

    Hilsen mia

    SvarSlet