lørdag den 9. april 2011

Chai Cupcakes





Jeg ELSKER den indiske te "Chai" - så idag tænkte jeg at jeg skulle eksperimenterer lidt, og lave Chai Cupcakes..

Til 12 cupcakes
225 g hvedemel
1.5 tsk bagepulver
1 knsp salt
2 spsk chaipulver
60 g smør
150 g brunt sukker
2 æggehvider
1.5 dl cremefraice eller kernemælk
100 g chokolade

  1. Rør mel, bagepulver, salt og chaipulver sammen.
  2. Rør smør og sukker sammen i en anden skål - tilsæt langsomt æggehviderne og bland godt.
  3. Tilsæt nu langsomt melblandingen og og derefter cremefraice/kærnemælk.
  4. Vend den groft hakket chokolade i - og fyld 12 muffinsforme.
  5. bages i ca 20 min ved 175 grader.
Kagerne er pyntet med Nem chokolade smørcreme og ristede Pistace nødder og nogle med guldstøv.
Jeg brugte Mørk chokolade med pistacenødder i.. Men tænker også at Daim eller Toblerone kunne være et hit.

2 kommentarer:

  1. Uhm, jeg elsker også Chai. Hvor køber man pulveret?

    SvarSlet
  2. Hej Kristine
    Man kan købe pulveret i magasin, illum og så har jeg set det i diverse te/kaffe forretninger :) det er den her Chai de bruger med mælk på mange cafeer - og efter min mening helt klart den bedste Chai jeg har stødt på :)

    SvarSlet