fredag den 24. juli 2015

Nødder i Alanya

For 2 uger siden var jeg på ferie i Alanya hvor jeg besøgte min veninde som har firma dernede.
Jeg vil lige give et lille tip videre :)
Jeg køber ALTID nødder med hjem, da de er meget billigere end i Danmark. Man kan købe Nødder mange steder i Alanya, men jeg kan godt lide at købe dem i et supermarked hvor jeg ved kvaliteten er god og hvor de er pakket ordentligt. 

Jeg købte 1 kg hakket pistacienødder uden skal til 1/3 af prisen i danmark.
derudover købte jeg afskallede hasselnødder som jeg elsker ristede på min skyr om morgenen.


Dette er taget fra Alanya livings hjemmeside 
Hvis man ikke har et Metro kort, udfylder man blot en seddel med navn og adresse ved indgangen, så kan man handle frit derinde. Man viser så sedlen ved kassen når man betaler.


Her 1 kg ristede hakket hasselnødder, de er så flotte at pynte flødeboller med.
Jeg bruger dem også til mine påskeæg


Jeg bruger hakket ristede pistacienødder til mange ting..


De hakket ristede mandelsplinter bruger jeg bla til pynt af lagkager


Her de ristede afskallede hasselnødder :)



Pistacienødder i lange baner


Pistacie is pyntet med pistacie nødder 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar