mandag den 1. august 2011

Barbiekage

I weekenden lavede jeg min første barbiekage til Liva som fyldte 7 år. Jeg har taget lidt billeder undervejs for at vise hvordan den er bygget op. Den var super sjov og lave, og faktisk også nem synes jeg.. en god begynderkage :)


Kjolen blev bagt i en alm ovnfast skål, og vendt ud da kagen havde kølet lidt.
Kagen var  en halv portion chokoladekage uden creme.. den skulle være børnevenlig.


Kagen hvorpå barbien står er lavet i en bradpande - jeg brugte en chokoladekage portion.


Jeg snød lidt da jeg synes der skulle lidt mere højde på - så jeg stak en cirkel kagerest ud og placerede den ovenpå "den runde kjole"


kagen blev smurt op med Nem chokolade smørcreme



og overtrukket med fondant indfarvet med pastelblå - jeg æltede ikke farven helt ind i fondanten for at give lidt effekt


kjolden placeres ovenpå den overtrukne kage


liva kan godt lide blå - så det blev kagen holdt i..
sommerfuglene er stukket ud det samme er bogstaverne, som efterfølgende er penslet med blå glitter


de små hvide hjerter der er brugt rundt omkring er "hjerte-krymmel"


hunden er lavet i plastic - den lånte jeg af Liva
blomsterne er lavet i silikoneforme


Selve barbien er købt, og sidder på et spyd..
i kan se den HER - man kan sagtens bruge en alm. barbie hvor man pakker benene ind i gennemsigtigt madfolie og stikker den ned i kagen.


Jeg fik tilsendt dette fantastiske billede efter fødselsdagen :)


5 kommentarer:

  1. Hvor er det sejt at de tog et billede da der var skårret af den !!! Selvom det ser lidt... råt ud..

    Fin kage !!

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Helt fantastisk step by step-guide. Tak for den. Jeg er nemlig kommet til at love at lave en Barbiekage til min niece til jul og er så småt gået i gang med at kigge efter idéer og inspiration. Og at du skriver, at det er en god begynderkage, gør mig kun mere fortrøstningsfuld :-)

    SvarSlet
  3. Nøj, det ser super godt ud... Virkelig dejligt med en how to.

    Du kan ta et kig på min blog
    www.kaosimitkoekken.blogspot.com

    SvarSlet
  4. @øglemor - det er bare at gå i sving, den var vildt hyggelig at lave :)
    @Ditte - jeg kigger forbi din blog, dejligt at i kunne bruge min lille "how to".

    SvarSlet
  5. har du en opskaft på den ??? den er rigtig flot :-) og ser rigtig lækker ud :-)

    SvarSlet