lørdag den 28. december 2013

Nem kransekage

Jeg har fået noget kransekage masse af Odense Marcipan, så før jul lavede jeg en portion kransekage i folieforme, som skulle bruges i mine julekurve


I posen med kransekage massen er der en tyl, så det er "nemt" at sprøjte ud...
Tyllen er meget stor, så den er bestemt ikke egnet til at lave små fine kransekager med.
Men jeg forstiller mig at den er god hvis man skal lave kransekagebrød eller ringe til en kage,
Jeg måtte sprøjte lidt ud af gange og trykke ned i hver form. herefter placerede jeg et lille stykke nougat i hver form. Til sidst tog jeg noget af kransekagemassen over i en stof sprøjtepose hvortil jeg selv havde en mindre tyl.. Det var meget hårdt at sprøjte ud, men det lykkedes :)

 

Kransekagerne blev bagt ca et kvarter, til de var gyldne.
Da de var afkølet var de nemme at få ud af formen.
Folieformene er købt i NETTO.


Jeg opbevarer kransekagerne i en kagedåse.
I julekurven er de kommet i en cellofanpose med en rød sløjfe på



Ingen kommentarer:

Send en kommentar