mandag den 19. maj 2014

Chokolade cupcake med limefrosting

I sidste uge prøvebagte jeg nogle cupcakes som jeg skal lave om 14 dage til et bryllup. Jeg ville gerne lave en chokolade cupcake som var mere svampet og "chokolade tung" end den opskrift jeg normalt bruger.. så jeg lavede en smule om, og resultatet blev rigtig godt.
Jeg pyntede kagerne med cream cheese frosting hvor jeg havde revet skallen af 2 økologisk lime i.
Grund opskriften til chokoladekagen er mine chokolade muffins men med små ændringer. Her får i opskriften som jeg lavede den denne gang. 

Chokolade Muffins
ca 15 stk

Det våde

1 æg
2 1/2 dl cremefraice
75 gram smør smeltes med 100 gram mørk chokolade
1/2 moset banan

Det tørre
225 g sukker
200 g mel
50 g kakao
1 tsk natron uden top
2 tsk vanilie sukker
150 g groft hakket chokolade.

Det våde vendes i det tørre.

Bages ved 200 grader i 13-16 min.

OBS: det er meget vigtigt at de ikke får for længe i ovnen. De skal være svampede og lige så snart de er kølet lidt af, "samler" de sig. den største fejl de fleste gør, at at bage muffinsene tørre...

Når jeg har fyldt dejen i formene drysser jeg lidt chokolade ovenpå som jeg har gemt - derfter "dupper" jeg det lidt ned i dejen med min finger.. når kagerne er færdige er chokoladen dejligt fordelt i hele kagen, og lægger sig ikke bare nede i bunden.








Jeg har købt nogle rigtig fine æsker.
2 blev pakket til min søde bedste

1 kommentar:

  1. Så lækkert med lime, elsker et frisk touch i kager.

    - Anne

    SvarSlet