onsdag den 22. januar 2014

Banan muffins

Så kommer det første indlæg i år 2014. Året startede med 2 store eksamener, så der har ikke været meget tid til at hygge i køkkenet. Igår havde jeg besøg af 2 gode venner, og så var det oplagt at få brugt de lidt overmodne bananer der lå i frugtkurven. Jeg bagte Banan muffins i nogle fine papirs forme jeg har købt i NETTO. NETTO har ofte sjove og fine forme på tilbud - så der går jeg ofte på jagt :)


Jeg købte de lidt store muffins forme i både sort og hvid


Formene er lidt store, så jeg kunne have 6 ad gangen i min stål muffinsform.
Et lille tip er at man vender sit chokolade i melblandingen, før man blander alle ingredienserne sammen. Når der ligger lidt mel rundt om chokoladen, synker chokoladen ikke helt til bunds i kagen, men fordeler sig jævnt.


Før de bages...
Husk at modne bananer er langt sødere end friske bananer.
Så des brunere dine bananer er des bedre :)


Nybagte muffins


Banan muffin med is.
I baggrunden min fine nye gule kähler vase :) 


Og til sidst et close up.
Kagerne holder sig dejligt svampet i flere dage..
Jeg kan godt lige at bruge hel mørk lækker chokolade - det giver god bitterhed til det søde

2 kommentarer:

  1. Hej. Hvor sjovt med din kommentar om Nettos muffinsforme - jeg købte nogle med nøjagtig samme begrundelse :-)
    I øvrigt et fint indlæg om jeres Berlintur - det lød rigtig hyggeligt.
    God fornøjelse med madblogger udfordringen det var derigennem at jeg så din blog. Mange hilsner Jette

    SvarSlet
  2. Hej. Skøn blog du har. Jeg skal bage kager til min søns barnedåb og tænker at lave bananmuffins - Syntes du dine bananmuffins er fryseegnet?så kunne jeg lave dem i god tid...

    SvarSlet