lørdag den 12. april 2014

Påskeæg med Chai te

Hvis man ligesom jeg elsker chaite og ikke kun synes det hører julen til - så kan man også li disse påskeæg! Det er vigtigt at Chai teen man bruger er beregnet til at blande direkte op med mælk.. Jeg bruger altid dette mærke, som man også kan få på mindre breve til 22 kr i de fleste te handlere. 

Opskrift
8 æg
240 g marcipan 
2/3 brev chai te
ca 3 propper whiskey
(man kan erstatte whiskey med fx citronsaft)
Chokolade til overtræk



Marcipanen bliver lidt tør af alt teen, derfor er det vigtigt at bruge noget væske deri også. Jeg brugte whiskey, men man kan sagtens bruge appelsinsaft i stedet for


Påskeæg af ca 30 gram marcipan


Jeg pyntede dem med pistacie og lidt te drysset over




Æggene opbevares optimalt ved ca 12 grader. 
Put dem i en kagedåse og stil dem i et lidt koldt køkkenskab

1 kommentar:

  1. TUSIND TAK !!
    Jeg er bare så taknemmelig for dette indlæg.
    Jeg har de senere måneder nydt at drikke min Winterte fra Pickwick og jeg har været så ærgelig over at det nu var slut for denne omgang.
    Men DU har reddet mig med dette indlæg om dine påskeæg med Chaite,ordene jul og te var kodeordene og lige nu sidder jeg så og nyder min Chaite hmmmmm
    Jeg kendte ikke teén men det gør jeg nu !!

    Tak, Tina ;-)

    SvarSlet