tirsdag den 20. januar 2015

Fedtfattige fastelavnsboller

Så er der lidt liv på bloggen igen.. Min december og januar har stået på flytning til aalborg og en stor anatomi eksamen - så der har ikke været så meget tid til at pleje bloggen og bage :)
I sidste uge kom mine forældre forbi, så havde jeg en anledning til at bage lidt. Jeg bagte fedtfattige fastelavnsboller fra Anna Larsen. Jeg har bagt dem før, for de smager rigtig godt og er nemme at klaske sammen.
Jeg havde en pose pistaciemasse fra odense marcipan og en klat nougat fra konfektlavningen. Det kom i nogle af bollerne. Det er virkelig nemt og smager godt! man kan også komme syltetøj i nogle, revet marcipan eller chokolade rester.. Så er de selvfølgelig ikke så fedtfattige længere ;)


Nemt og lækkert fyld til en snasket fastelavnsbolle



Jeg pensler altid mine boller med kaffe før bagning..
Det giver en flot overflade og gør dem svampede


nybagte fastelavnsboller med kakaoglasur og frysetørret hindbær.
Hvis man vil fryse bollerne skal der ikke glasur på.
De er bedst samme dag som de er bagt eller dagen efter.


Her pyntet med krokant hasselnødder :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar