tirsdag den 8. september 2015

Hindbær ispinde med karamelliseret hvid chokolade

Dette er de bedste is jeg nogensinde har lavet - smagen af friske sommer hindbær kombineret med Summerbirds karamelliseret hvid chokolade var FANTASTISK :) 

Opskrift
16 stk mini ispinde

250 g hindbær (gerne friske)
170 g sukker
1.5 dl fløde
1.5 dl letmælk
evt lidt citronsaft
  • Blend hindbær, sukker, fløde og mælk sammen. Det gøres nemt med en stavblender.
  • Si kernerne fra igennem en ny nylonstrømpe eller en lille si.
  • Smag evt til med citronsaft.
  • Kør massen til softice i en ismaskine
  • Fordel isen i formen og stik en pind i. 
  • Frys dem gerne i 12-24 timer før overtræk 



Friske lækre hindbær.
Man kan sagtens bruge frosne let optøet 


Blend massen


Si kernerne fra.


Hvis isen begynder at smelte lidt, kan det begynde at flyde lidt ud igennem ispindehullet.
Så man skal arbejde lidt hurtigt 


Jeg brugte min ynglingschokolade summerbird amber som smager af karamel og creme crulee :)
Den er halvdyr, så jeg brugte 1 plade der rakte til 6 ispinde. 
Resten blev overtrukket med lækker hvid chokolade.


Her er pynten klar.
Jeg pyntede de fleste med hakkede ristede usaltede pistacienødder


Her er isen klar til at blive overtrukket


MMMMMmmmm...
Den bedste is jeg nogenside har smagt - og så endda hjemmelavet ;)


Opbevares i fryseren pakket ind i husholdningsfilm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar