onsdag den 10. juli 2013

Sommer islagkage

I mandags lavede jeg en hurtig dessert, da jeg skulle have gæster tirsdag aften. Det blev en Islagkage som jeg har lavet før - denne gang var smagsvarianten dog mørk chokolade blandet med daim.
Den smager altid godt - og man kan lave den udfra sin ynglingschokolade.
Min kom til at skille en lille smule, da chokoladen desværre ikke var kold nok da jeg blandende den i flødeskummet.. dum fejl!
Den smagte godt da den var helt frossen, men man kunne desværre godt smage den var skilt da den tøede lidt op. Så HUSK at smelte chokoladen langsomt over vandbad samt at lade den køle meget af før den blandes med flødeskummet til sidst :)


Her er ingredienserne klar


Bunden før den sættes i ovnen.
Hvis ikke man kan tåle nødder kan man skifte bunden ud med en kiksebund


Efter bunden er bagt


Smelt chokoladen og rør æggeblommer i.
Jeg smeltede alt chokoladen inkl daimen.. 
Næste gang vil jeg kun smelte 100 g mørk chokolade, som jeg pisker æg i og blander i flødeskummet. Til aller sidst vil jeg blande 100 gram groft hakket daim i flødeskumsmassen.


Kagen før servering


Og et kig inden i :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar