tirsdag den 3. juli 2012

Lækre knækbrød

Jeg elsker hjemmelavet knækbrød - så selvom det ikke har noget med kage at gøre, vil jeg alligevel dele min opskrift med jer :)

Opskrift
Nok til 3 bradepander


1 dl havregryn
1 dl solsikkekerner
1 dl græskarkerner
1 dl sesamfrø
1 dl hørfrø
1 dl olie
2 dl vand
1 dl rugmel
2.5 dl hvedemel
1/2 tsk bagepulver
2 tsk salt

  1. Rør det hele sammen i en skål
  2. Rul 1/3 af dejen ud mellem 2 stykker bagepapir (der er dej til 3 bradepander) - Det skal være nemt at rulle ud, så hvis dejen er for fast så tilsæt lidt mere vand
  3. Skær/marker i dejen, i den størrelse du gerne vil have dine knækbrød, så er de nemme at brække fra hinanden når de er bagte
  4. Bages i ca 10 minutter ved 200 grader til de er gyldne



Opbevares i en tætsluttende kagedåse

2 kommentarer:

  1. Har lige bagt knækbrød og det er IKKE sidste gang jeg har gjort det, kan kun anbefale opskriften. Super nemt er det også :o)
    Min mand synes også de smager godt, han bryder sig normalt ikke om mad med kerner og det er der jo her :o)

    MVH Heidi

    SvarSlet
  2. Hej Heidi
    Det er skønt at høre at du kan bruge opskriften.. Jeg er også helt vild med dem :)

    SvarSlet