søndag den 3. juli 2011

Flødeboller med pufsukker


Her til aften har jeg lavet 35 flødeboller - de får jo hurtigt ben at gå på.
Her er flødebollene lige kommet ud af ovnen, og skal overtrækkes med chokolade.


Sidste gang jeg besøgte specialkøbmanden købte jeg en rimelig stor pose pufsukker. Jeg blev helt nostalgisk, og huskede at jeg som barn ELSKEDE når der var pufsukker oven på min is på det lokale pizzaria.. så jeg tænkte at sådan en pose måtte jeg have til når jeg fik besøg af min lille fætter.
MEN da jeg forleden dag besøgte Bryghuset i Hjørring og fik 3 retters menu, havde kokken lavet små chokolader til kaffen hvor der var appelsin og pufsukker i. Jeg troede egentlig at pufsukkeret ville miste sin puf-evne i chokolade, men det fungerede helt fint, og hele selskabet synes det var sjovt med den "springende" og overraskende fornemmelse inde i munden.
Det blev startskuddet til at jeg idag pyntede mine flødeboller overtrukket med hvid chokolade med hhv pufsukker, ristede pistacenødder og guldstøv.


De mørke flødeboller er pyntet med: hasselnød flager, kokos, frysetørret hindbær og ristede pistacekerner.



Flødebolle med pufsukker og guldstøv


Flødebolle med ristede usaltede pistacekerner og pufsukker

1 kommentar: