lørdag den 23. juli 2011

Solbær/marcipan Muffins

Igår lavede jeg brombær/marcipan muffins med mørk chokolade. Opskriften er min ynglings basis opskrift, du finder den her - Jeg tilsatte 100 g marcipan, brugte 170 g let optøede brombær og tilsatte 100 g 70% mørk chokolade. De blev lige lovligt bombastiske, især da de var kølet helt af.. så næste gang vil jeg kun tilsætte det halve revet marcipan, altså 50 gram. tilgengæld smagte de syrlige brombær vildt godt med det lidt bitre mørke chokolade :)




Hak chokoladen ret groft så man nemt kan fornemme stykkerne i muffinen



Jeg fylder næsten formene helt op, når jeg ikke vil have toppings på. Jeg kan godt lide at de hæver op og får en flot top.


I stedet for at tage muffins'ne direkte ud af ovnen, slukker jeg ovnen et par minutter før jeg tror de er færdige, og åbner ovnlågen halvt - når de får lov at køle lidt langsommere af, så falder de ikke så let sammen, men bevarer den flotte hævning. Efter ca 5 min tager jeg kagerne ud og over på en bagerist.


Sådan så de ud indeni - nærmest lidt mazarinagtige..

God weekend 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar